Na stránce se pracuje
Bump Stopper
Pružný doraz zdního měniče snižující hlučnost v náročných podmínkách. Doraz z tuhého polyuretanu brání nežádoucím pohybům řetězu absorbováním nárazů mezi zadní částí mechanismu a šroubem zpětného odklonu SAINT
Center Lock
Systém upevnění brzdového kotouče CENTER LOCK pomocí drážkovaného spoje a pojistného kroužku zjednodušuje montáž a ušetří množství hodin práce zkrácením doby potřebné pro montáž i demontáž. Spolehlivé upevnění zvyšující přesnost a tuhost a tím učinnost brzdění.
Coaster Brake
Protišlapná brzda Nexus je aktivována zpětným šlápnutím na pedály tak jak je obvyklé. Unikátní ovšem je, že brzdná síla se přenáší přímo do jednotky integrované brzdy Nexus nezávisle na zařazeném stupni náboje s vnitřním řazením. Díky tomu je brzdná síla vždy stejná bez ohledu na převodový stupeň a zajišťuje tak pohodlnou a bezpečnou jízdu. Brzdná síla Inter-7 a Inter-3 odpovídá standardům DIN. Učinnost Inter-8C je navíc o 60% vyšší než u provedení Inter-7C . INTER-8 / INTER-7 / INTER-3
Cup & Cone Bearing Kuličkové kosoúhlé ložisko
Ložiska s kónusem a miskou typu „kuličkového kosoúhlého ložiska“, která se používají u nábojů Shimano, mají vždy navzájem ve vnitřním a vnějším kruhu posunuté plochy pro vedení ložisek. To umožňuje absorpci současně působících radiálních a axiálních zátěží. Díky této vlastnosti jsou odolnější než průmyslová ložiska a vykazují obzvlášť hladký chod a dlouhou životnost.
Ložiska s kónusem a miskou se snadno udržují a lze je kdykoli přesně nastavit. Díky digitálnímu systému seřízení ložisek kónusů od společnosti Shimano lze vůli ložiska snadno nastavit ručně. Používá se u řad DURA-ACE a ULTEGRA.
Srovnání rozložení zátěže
Průmyslová ložiska mohou absorbovat pouze radiální síly.
Kuličková kosoúhlá ložiska dokážou zároveň absorbovat radiální i axiální síly.
Páky Dualo Control
DCL je zkratka pro páky Dual Control Brzdění a řazení sjednocené do jednoho systému pro usnadnění ovládání. Ergonomická zdokonalení jsou pro špičkovou úroveň pravděpodobně důležitější než přidání dalšího převodu.Řadící mechanismy převzaly robustnost MTB technologií. Změna převodů je tak klidná a snadná, že vpředu i v zadu lze řadit jedním prstem.
Skutečně. Řazení je nejvyšší meta systému SHIMANO Total Integration a pro pochopení proč, je třeba si ji prostě vyzkoušet.
Nová struktura DCL
Páky Dual Control DURA-ACE/ULTEGRA/105 využívají nové řešení, zahrnující odlehčenou oblast čepu poblíž řadící jednotky a integrované vedení lanek usnadňující řízení. Pro dosažení neuvěřitelných vlastností je mnoho součástí komponentů mimořádně kompaktních a vysoce přesných. Obrazně řečeno, páky DCL hrají stěžejní roli v nové kapitole sady Dura-ace.
Tuto technologii využívá sada: Dura-Ace / ULTEGRA / 105 / TIAGRA / SORA / CLARIS / A070
Digital Cone Bearing Adjustment System
Díky digitálnímu systému seřízení ložisek kónusů od společnosti Shimano lze vůli ložiska snadno nastavit ručně. Používá se u řad DURA-ACE a ULTEGRA.
Direct Mount Rear Derailleur
Zadní měniče SHIMANO SHADOW RD a SHIMANO SHADOW RD+ umožňují snažší vyjmutí zadního kola z rámu. Provedení pro přímou montáž je určené pro širokou oblast současných rámů s mohutně profilovanými řetězovými vzpěrami, obzvláště pro horská kola s patkami 142mm pro průchozí osu 12mm
XTR / Deore XT / SLX / DEORE / ALIVIO
Double Servo
Mechanismu SHIMANO Double Servo-Panta zaručuje pohyb klece s kladkami zadního měniče po optimální dráze.
Pohybem vpřed a vzad udržuje zuby vodící kladky v blízkosti pastorků a optimalizuje řazení. Dokonalé vedení přispívá k přesnosti řazení SIS
D2 Ráfek
Dual-Pivot Caliper
Dynamic Chain Engagement
Speciální profil zubů pro jednoduché převodníky
Širší tvar: delší
kontakt a lepší
vedení
Profil ve tvaru háčku:
řetěz pevně drží
Zuby převodníků jsou širší a řetěz tak zůstává v kontaktu s převodníkem delším dobu, což vylepšuje vedení řetězu. Zuby také mají profil ve tvaru háčku. Díky tomuto tvaru řetěz pevněji doléhá na převodník. Celkově vzato, díky technologii DYNAMIC CHAIN ENGAGEMENT (Dynamický záběr řetězu) řetěz na převodníku drží o 150 % lépe. Pravděpodobnost, že řetěz spadne, je výrazně nižší.
Inovativní technologie DYNAMIC CHAIN ENGAGEMENT se používá u nových jednoduchých převodníků XTR SM-CRM90.
Dyna-Sys
E-Thru Axle
E-tube
Projekt E-Tube Připoj a jeď
Funkce
Konfigurace systému SHIMANO STEPS E-Bike nebo komponentů Di2
Aktualizace softwaru
Kontrola systému E-Bike nebo komponentů
Extra-Wide Flange
4mm Longer Axle
Firebolt Řadicí jednotka
XTR Di2 technologie řadící jednotky Firebolt
Rychlé, přesné a konstantní řazení
Umístění tlačítek pro intuitivní, bleskově rychlé ovládání
Krátké zdvihy tlačítek pro rychlejší změnu převodů
Ovládání za každých podmínek
Změna převodů s minimálním úsilím
Pozici přepínače lze individuálně zvolit
Programovatelné funkce: funkce multi-shift, rychlost řazení, funkce Synchro-Shift,
možnost volby tlačítek pro ovládání jednotlivých komponentů
Four Piston
Free Stroke
Gear Change Support
HG pastorky HG řetěz
Jedná se o kombinaci speciálních řetězů HG a kazet HG
pro hladký chod a rychlejší řazení i při vysoké zátěži.
HG-EV
HG-X řetěz
Speciální 10-stupňový směrový řetěz HG pro MTB. Robustní,
nezachytávající nečistoty a se zdokonalenou funkcí řazení
HYPERGLIDE. Nevhodný pro 10- stupňové systémy silničních kol.
HG-X 11 řetěz
Směrové řetězy pro 11-stupňová MTB a silniční kola. Tyto speciální
řetězy s různými vnitřními a vnějšími výčnělky zajišťují hladkou
jízdu, přesné a tiché 11stupňové řazení.
Technické parametry
Série | SHIMANO | SHIMANO | SHIMANO |
---|---|---|---|
Č. modelu | CN-HG900-11 | CN-HG700-11 | CN-HG600-11 |
Typ | HG-X11 | HG-X11 | HG-X11 |
Vnější článek | SIL-TEC | SIL-TEC | — |
Vnitřní článek | SIL-TEC | SIL-TEC | SIL-TEC |
Váleček | SIL-TEC | — | — |
Chromovaný čep | X | X | X |
Dutý čep | X | — | — |
Průměrná hmotnost (114 článků) | 243 g | 253 g | 257 g |
Novinka: 11-stupňové řetězy se nevážou k žádné konkrétní řadě komponentů a jsou vzájemně plně kompatibilní.
HOLLOWGLIDE
Lehkost při zachování vysoce tuhého dutého předního převodníku
Pro lepší přenos výkonu, rychlejší a přesnější přední řazení
Speciálně navržený dutý kovaný přední převodník kombinující nízkou hmotnost a vysokou tuhost
DUTÁ TECHNOLOGIE VNĚJŠÍHO PŘEVODNÍKU
Vysoce tuhá dutá konstrukce snižuje hmotnost, avšak neovlivňuje pevnost. Řazení převodníkem je rychlejší
a přesnější, rovněž došlo k výraznému zlepšení přenosu výkonu.
HOLLOWTECH II Technologie
Vnější středové složení
Zlepšuje stabilitu a rozložení hmotnosti,
přitom dochází ke zvýšení účinnosti.
Optimalizovaná konstrukce kliky, osy středového složení a ložisek
Pro optimalizovaný přenos výkonu a špičkovou kombinaci pevnosti a hmotnosti
Dutá kovaná klika a dutá osa v kombinaci s vnějšími ložisky
Osa a ložisko o průměru 24 mm
Průměr je klíčovým faktorem, co se týče tuhosti, stability, hmotnosti a rotačního výkonu.
Osy s větším průměrem mají tendenci prasknout, pokud jsou vystaveny ohýbacím nebo krouticím silám.
I-spec a I-spec II
Přesně tak si představujte pojmem integrace. Řadicí páčky I-spec lze připevnit k brzdovým pákám.
Tím se ušetří místo i hmotnost a zachová pořádek na řídítkách. Další výhodou je možnost individuálního horizontálního nastavení a tím i optimalizovaná ergonomie.
Novinka: Verzi I-spec II lze navíc nastavovat i vertikálně. Všechno sedí!
I-Spec II (SL-M9000-I)
je kompatibilní pouze s brzdovými pákami BL-M9000 a BL-M9020
ŘADICÍ JEDNOTKA I-Spec |
Následující brzdové páky jsou kompatibilní s řadou I-Spec |
||
XTR SL-M980-B-I |
BL-M987 |
BL-T785-B |
BL-M615 BL-T615 |
XT SL-M780-B-I |
BL-M988-B |
BL-T780-B |
BL-T610 |
SAINT SL-M820-B-I |
BL-M820-B |
BL-M675-B BL-T675-B |
BL-M506 |
SLX SL-M670-B-I |
BL-M640-B |
BL-T670-B |
BL-S700-5 |
SLX SL-M610-I |
BL-M785-B |
SL-M610-I |
SL-M670-B-I |
Ice Technologies
Instant Release - Okamžité odřazení
Inter-8
Inter-11
Internal Grease Sleeve
Labyrinth & Contact Sealing
Mega 9 drive train
M System
MegaRange
Mono-Body
Multi Release - Vícestupňové odřazení
New Super SLR
Octalink
One Way Bleeding
OptBal výplet paprsků
Optical Gear Display
polymer Coated Cable
Power Modulator
Power Modulator Unit
Press-Fit Bottom Bracket
Quick Engagement
RAPIDFIRE Plus
Reach Adjust
REVOSHIFT Shifter
Road Disc Brake
Roller Brake
SEIS SHIMANO Electronic Intalligent System
SERVO WAVE Action
SHIMANO CLICK´R
SHIMANO SHADOW RD
SHIMANO SHADOW RD+
SIL-TEC
Nový speciální potah pro ultranízké tření, hladkou činnost, optimální
výkon řazení a zvýšenou odolnost (zlepšuje odolnost vůči opotřebení
o cca 20 %).
CN-HG900-11 // CN-HG700-11 // CN-HG600-11 // CN-HG95
SMCD Modulární napínák řetězu SHIMANO
SIS
DUAL SIS
SLR-EV
SMART CAGE
SP41
SHIMANO PEDALING DYNAMICS
SHIMANO PEDALING DYNAMICS SL
Toe-in Adjust
Top Normal
TOP SWING Front Derailleur
TL Ráfky pro bezdušové pláště
2-dílné provedení klik s osou
Dva zpúsoby odřazování
Wheel-Type Pulley
Wide Link
copyright
Shimano je vlastníkem autorských práv (© 2009, Shimano, Inc. Všechna práva vyhrazena)