Vytisknout

Na stránce se pracuje

Bump Stopper

Pružný doraz zdního měniče snižující hlučnost v náročných podmínkách. Doraz z tuhého polyuretanu brání nežádoucím pohybům řetězu absorbováním nárazů mezi zadní částí mechanismu a šroubem zpětného odklonu SAINT

Center Lock  CLock

Systém upevnění brzdového kotouče CENTER LOCK pomocí drážkovaného spoje a pojistného kroužku zjednodušuje montáž a ušetří množství hodin práce zkrácením doby potřebné pro montáž i demontáž. Spolehlivé upevnění zvyšující přesnost a tuhost a tím učinnost brzdění.

 

Coaster Brake  coaster

Protišlapná brzda Nexus je aktivována zpětným šlápnutím na pedály tak jak je obvyklé. Unikátní ovšem je, že brzdná síla se přenáší přímo do jednotky integrované brzdy Nexus nezávisle na zařazeném stupni náboje s vnitřním řazením. Díky tomu je brzdná síla vždy stejná bez ohledu na převodový stupeň a zajišťuje tak pohodlnou a bezpečnou jízdu. Brzdná síla Inter-7 a Inter-3 odpovídá standardům DIN. Učinnost Inter-8C je navíc o 60% vyšší než u provedení Inter-7C . INTER-8 / INTER-7 / INTER-3

 

Cup & Cone Bearing   Kuličkové kosoúhlé ložisko

Ložiska s kónusem a miskou typu „kuličkového kosoúhlého ložiska“, která se používají u nábojů Shimano, mají vždy navzájem ve vnitřním a vnějším kruhu posunuté plochy pro vedení ložisek. To umožňuje absorpci současně působících radiálních a axiálních zátěží. Díky této vlastnosti jsou odolnější než průmyslová ložiska a vykazují obzvlášť hladký chod a dlouhou životnost.
Ložiska s kónusem a miskou se snadno udržují a lze je kdykoli přesně nastavit. Díky digitálnímu systému seřízení ložisek kónusů od společnosti Shimano lze vůli ložiska snadno nastavit ručně. Používá se u řad DURA-ACE a ULTEGRA.

 

Srovnání rozložení zátěže
Průmyslová ložiska mohou absorbovat pouze radiální síly.
Kuličková kosoúhlá ložiska dokážou zároveň absorbovat radiální i axiální síly.

 

 

 

 

DCL Páky Dualo Control

DCL je zkratka pro páky Dual Control Brzdění a řazení sjednocené do jednoho systému pro usnadnění ovládání. Ergonomická zdokonalení jsou pro špičkovou úroveň pravděpodobně důležitější než přidání dalšího převodu.Řadící mechanismy převzaly robustnost MTB technologií. Změna převodů je tak klidná a snadná, že vpředu i v zadu lze řadit jedním prstem.
Skutečně. Řazení je nejvyšší meta systému SHIMANO Total Integration a pro pochopení proč, je třeba si ji prostě vyzkoušet.
Nová struktura DCL
Páky Dual Control DURA-ACE/ULTEGRA/105 využívají nové řešení, zahrnující odlehčenou oblast čepu poblíž řadící jednotky a integrované vedení lanek usnadňující řízení. Pro dosažení neuvěřitelných vlastností je mnoho součástí komponentů mimořádně kompaktních a vysoce přesných. Obrazně řečeno, páky DCL hrají stěžejní roli v nové kapitole sady Dura-ace.
Tuto technologii využívá sada: Dura-Ace / ULTEGRA / 105 / TIAGRA / SORA / CLARIS / A070

Digital Cone Bearing Adjustment System

Díky digitálnímu systému seřízení ložisek kónusů od společnosti Shimano lze vůli ložiska snadno nastavit ručně. Používá se u řad DURA-ACE a ULTEGRA.

Direct Mount Rear Derailleur

direct mount  Zadní měniče SHIMANO SHADOW RD a SHIMANO SHADOW RD+ umožňují snažší vyjmutí zadního kola z rámu. Provedení pro přímou montáž je určené pro širokou oblast současných rámů s mohutně profilovanými řetězovými vzpěrami, obzvláště pro horská kola s patkami 142mm pro průchozí osu 12mm

XTR / Deore XT / SLX / DEORE / ALIVIO

 

 

 

 

 

Double Servo

Mechanismu SHIMANO Double Servo-Panta zaručuje pohyb klece s kladkami zadního měniče po optimální dráze.
Pohybem vpřed a vzad udržuje zuby vodící kladky v blízkosti pastorků a optimalizuje řazení. Dokonalé vedení přispívá k přesnosti řazení SIS

D2 Ráfek D2

Dual-Pivot Caliper

Dynamic Chain Engagement

Speciální profil zubů pro jednoduché převodníky

Širší tvar: delší
kontakt a lepší
vedení

Profil ve tvaru háčku:
řetěz pevně drží

Zuby převodníků jsou širší a řetěz tak zůstává v kontaktu s převodníkem delším dobu, což vylepšuje vedení řetězu. Zuby také mají profil ve tvaru háčku. Díky tomuto tvaru řetěz pevněji doléhá na převodník. Celkově vzato, díky technologii DYNAMIC CHAIN ENGAGEMENT (Dynamický záběr řetězu) řetěz na převodníku drží o 150 % lépe. Pravděpodobnost, že řetěz spadne, je výrazně nižší.

Inovativní technologie DYNAMIC CHAIN ENGAGEMENT se používá u nových jednoduchých převodníků XTR SM-CRM90.

 

Dyna-Sys  Dynasys

E-Thru Axle

 etube E-tube

Projekt E-Tube Připoj a jeď

Funkce

Konfigurace systému SHIMANO STEPS E-Bike nebo komponentů Di2
Aktualizace softwaru
Kontrola systému E-Bike nebo komponentů

Extra-Wide Flange

4mm Longer Axle

Firebolt Řadicí jednotka

XTR Di2 technologie řadící jednotky Firebolt
Rychlé, přesné a konstantní řazení
Umístění tlačítek pro intuitivní, bleskově rychlé ovládání
Krátké zdvihy tlačítek pro rychlejší změnu převodů
Ovládání za každých podmínek
Změna převodů s minimálním úsilím
Pozici přepínače lze individuálně zvolit
Programovatelné funkce: funkce multi-shift, rychlost řazení, funkce Synchro-Shift,
možnost volby tlačítek pro ovládání jednotlivých komponentů

Four Piston

Free Stroke

Gear Change Support

HG pastorky hg HG řetěz hg

Jedná se o kombinaci speciálních řetězů HG a kazet HG
pro hladký chod a rychlejší řazení i při vysoké zátěži.

 

 

 

HG-EV hgev

HG-X řetěz  hgx

Speciální 10-stupňový směrový řetěz HG pro MTB. Robustní,
nezachytávající nečistoty a se zdokonalenou funkcí řazení
HYPERGLIDE. Nevhodný pro 10- stupňové systémy silničních kol.

HG-X 11 řetěz

Směrové řetězy pro 11-stupňová MTB a silniční kola. Tyto speciální
řetězy s různými vnitřními a vnějšími výčnělky zajišťují hladkou
jízdu, přesné a tiché 11­stupňové řazení.

Technické parametry
Série SHIMANO SHIMANO SHIMANO
Č. modelu CN-HG900-11 CN-HG700-11 CN-HG600-11
Typ HG-X11 HG-X11 HG-X11
Vnější článek SIL-TEC SIL-TEC
Vnitřní článek SIL-TEC SIL-TEC SIL-TEC
Váleček SIL-TEC
Chromovaný čep X X X
Dutý čep X
Průměrná hmotnost (114 článků) 243 g 253 g 257 g

Novinka: 11-stupňové řetězy se nevážou k žádné konkrétní řadě komponentů a jsou vzájemně plně kompatibilní.

 

HOLLOWGLIDE  holl

Lehkost při zachování vysoce tuhého dutého předního převodníku

Pro lepší přenos výkonu, rychlejší a přesnější přední řazení

Speciálně navržený dutý kovaný přední převodník kombinující nízkou hmotnost a vysokou tuhost

DUTÁ TECHNOLOGIE VNĚJŠÍHO PŘEVODNÍKU
Vysoce tuhá dutá konstrukce snižuje hmotnost, avšak neovlivňuje pevnost. Řazení převodníkem je rychlejší
a přesnější, rovněž došlo k výraznému zlepšení přenosu výkonu.

 

Kliky HOLLOWTECH  hollow

Skvělé vyvážení tuhosti, stability, hmotnosti a rotační účinnosti!

 

Speciální technologie kování Shimano HOLLOWTECH umožňuje vyrábět lehké a přitom extrémně pevné a tuhé kliky. Pravá klika je navíc integrována s osou středového složení. Tím je dosaženo optimální rovnováhy nízké hmotnosti a maximální tuhosti.

 

 

Dutá část

HOLLOWTECH II Technologie  holl2

Vnější středové složení

Zlepšuje stabilitu a rozložení hmotnosti,

přitom dochází ke zvýšení účinnosti.

Optimalizovaná konstrukce kliky, osy středového složení a ložisek
Pro optimalizovaný přenos výkonu a špičkovou kombinaci pevnosti a hmotnosti
Dutá kovaná klika a dutá osa v kombinaci s vnějšími ložisky

Osa a ložisko o průměru 24 mm
Průměr je klíčovým faktorem, co se týče tuhosti, stability, hmotnosti a rotačního výkonu.
Osy s větším průměrem mají tendenci prasknout, pokud jsou vystaveny ohýbacím nebo krouticím silám.

Hyperdrive Systém  Hyperd

I-spec a I-spec II

Přesně tak si představujte pojmem integrace. Řadicí páčky I-spec lze připevnit k brzdovým pákám.
Tím se ušetří místo i hmotnost a zachová pořádek na řídítkách. Další výhodou je možnost individuálního horizontálního nastavení a tím i optimalizovaná ergonomie.
Novinka: Verzi I-spec II lze navíc nastavovat i vertikálně. Všechno sedí!

I-Spec II (SL-M9000-I)

je kompatibilní pouze s brzdovými pákami BL-M9000 a BL-M9020

 

 

ŘADICÍ JEDNOTKA I-Spec

Následující brzdové páky jsou kompatibilní s řadou I-Spec

XTR SL-M980-B-I

BL-M987

BL-T785-B

BL-M615  BL-T615

XT SL-M780-B-I

BL-M988-B

BL-T780-B

BL-T610

SAINT SL-M820-B-I

BL-M820-B

BL-M675-B  BL-T675-B

BL-M506

SLX SL-M670-B-I

BL-M640-B

BL-T670-B

BL-S700-5

SLX SL-M610-I

BL-M785-B

SL-M610-I

SL-M670-B-I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ice Technologies  ice

Instant Release - Okamžité odřazení  instant

Inter-8  inter8

Inter-11  inter11

Internal Grease Sleeve

Labyrinth & Contact Sealing

Mega 9 drive train  mega9

M System

MegaRange  mega

Mono-Body

Multi Release - Vícestupňové odřazení  multi

New Super SLR  slr

Octalink  octalink

One Way Bleeding  one way

OptBal výplet paprsků  optb

Optical Gear Display  optic

polymer Coated Cable

Power Modulator

Power Modulator Unit

Press-Fit Bottom Bracket

Quick Engagement

RAPIDFIRE Plus

Reach Adjust

REVOSHIFT Shifter

Road Disc Brake

Roller Brake

SEIS SHIMANO Electronic Intalligent System  seis-shimano-electronic

SERVO WAVE Action

SHIMANO CLICK´R  clickr

SHIMANO SHADOW RD  Shimano rdd

SHIMANO SHADOW RD+  Shimano rd

 

SIL-TEC  sil tec

Nový speciální potah pro ultranízké tření, hladkou činnost, optimální
výkon řazení a zvýšenou odolnost (zlepšuje odolnost vůči opotřebení
o cca 20 %).
CN-HG900-11  //  CN-HG700-11  //  CN-HG600-11  //  CN-HG95

SMCD Modulární napínák řetězu SHIMANO  smcd

SIS  shimano_tourney_shimano_sis

DUAL SIS  shimano_tourney_shimano_sis_dual

SLR-EV  slr ev

SMART CAGE

SP41

SHIMANO PEDALING DYNAMICS  spd_logo

SHIMANO PEDALING DYNAMICS SL  spd_sl_logo

Toe-in Adjust

Top Normal

TOP SWING Front Derailleur

TL Ráfky pro bezdušové pláště  TL

2-dílné provedení klik s osou  2-piece crankset

Dva zpúsoby odřazování  2-way release

Wheel-Type Pulley

Wide Link

 

copyright
Shimano je vlastníkem autorských práv (© 2009, Shimano, Inc. Všechna práva vyhrazena)

Zobrazení: 5852